loading...

آهنگِ بازی

آموزش بازی  Europa Universalis IV برای بازیکنان مبتدی Europa Universalis IV برای بازیکنان جدید می تواند طاقت فرسا باشد. با این وجود ، پارادوکس بیش از هر زمان دیگری تلاش و زیرساخت خود ر

AlirezV بازدید : 1136 1400/01/28 نظرات (0)

آموزش بازی  Europa Universalis IV برای بازیکنان مبتدی

Europa Universalis IV برای بازیکنان جدید می تواند طاقت فرسا باشد. با این وجود ، پارادوکس بیش از هر زمان دیگری تلاش و زیرساخت خود را برای ایجاد یک بازی جدید پسند کرده است. این راهنما برای سهولت شما به پنج بخش تقسیم شده است:

  • Total Beginner : کسانی که قبلاً هرگز بازی 4X انجام نداده اند .
  • Paradox Beginner : کسانی که علاوه بر Paradox Interactive با ناشران بازی 4X تجربه دارند . مثالها: مجموعه های تمدن ، مجموعه های جنگ کامل و غیره
  • تازه وارد اتحادیه اروپا : کسانی که عناوین مختلف Paradox Interactive ( Crusader Kings II ، Victoria II ، Hearts of Iron 4 ) را بازی کرده اند و بنابراین با برخی از مکانیک های اصلی Paradox هسته ای تجربه دارند ، اما قبلا هرگز نسخه ای از Europa Universalis را بازی نکرده اند و باید بدانند که چگونه EU4 با سایر بازی ها متفاوت است.
  • تازه سازی EU4 : کسانی که نسخه های قبلی اتحادیه اروپا مانند EU3 را بازی کرده اند ، اما باید تفاوت نسخه جدید را درک کنند.
  • سوالات متداول : سوالات متداول در مورد بسیاری از مشکلات شروع.

راهنمای بازیکنان مبتدی

Europa Universalis IV (EU4) یک بازی بزرگ استراتژیک است که شما را به یک ماجراجویی حماسی از طریق تاریخ متناوب زمین هدایت می کند. مهمترین نکته برای درک این نکته این است که بازیکن یک رهبر همه جا حاضر و جاودانه کشوری است که در آن حاکمان و ارتش های آن از هر دستور شما پیروی می کنند. Europa Universalis IV بازی ای است که در آن به کاوش ، گسترش ، بهره برداری و نابودی می پردازید.

تاریخ شروع 1444-11-11 (11 نوامبر 1444) تنظیم شده است تا آنجا که ممکن است تاریخی باشد. با این حال ، به محض توقف بازی ، تاریخ اغلب از ریل خود خارج می شود و به زمینی متناوب تبدیل می شود که بازیکنان می توانند در سرنوشت کشورها تأثیر بگذارند. در حالی که فرمانروایان سلسله های مختلف ممکن است بر کشور حکومت کنند ، بازیکن همچنان او را تا تاریخ پایان یا از دست دادن آخرین استان هدایت می کند.

در Europa Universalis IV هیچ شرایط خاصی برای پیروزی وجود ندارد و بازیکنان در گرفتن تاریخ در هر جهتی که بخواهند آزاد هستند. حتی اگر امتیاز وجود داشته باشد ، فقط در برخی از بازی های چند نفره استفاده می شود. هدف شما می تواند گرفتن یک ملت کوچک با یک استان واحد و تبدیل آن به یک نیروگاه قدرت ، کنترل یک ملت قدرتمند تاریخی و تجزیه آن و یا هر چیز دیگری در این بین باشد. بسیاری از بازیکنان بازی های خود را در جهت کسب دستاوردهای خاص تنظیم می کنند. وقایع بازی براساس تاریخ واقعی است و اغلب می تواند از طریق ویکی پدیا یا منابع دیگر مورد تحقیق بیشتری قرار گیرد. امیدوارم ، شما همچنین می توانید در مورد تاریخ واقعی و جغرافیا اطلاعاتی کسب کنید!

نکاتی قبل از وارد شدن به بازی

EU4 یک بازی پیچیده است. بسیاری از اعداد در راهنماهای ابزار پنهان هستند تا صفحه نمایش را با اطلاعات زیادی شلوغ نکنند. برای دیدن اینکه چرا یک عدد -13 است ، ماوس خود را بر روی آن قرار داده و راهنمایی های ابزار را بررسی کنید تا تمام اصلاح کننده های تأثیرگذار بر مقدار را مشاهده کنید. این ویکی حاوی اطلاعاتی درباره کلیه مقادیر و اصلاح کننده هایی است که با آنها روبرو خواهید شد. توجه داشته باشید که حتی اگر یک صفحه ویکی می گوید ممکن است منسوخ شده باشد ، احتمالاً اینگونه نیست. به احتمال زیاد ، چون هنوز در وصله فعلی معتبر است ، کسی زحمت بروزرسانی صفحه را نگرفته است.

اولین بازی را به عنوان عثمانی ، احتمالاً قوی ترین ملت روی زمین در این زمان ، شروع کنید. عثمانی ها به تازگی نیروهای اروپا را در نبرد وارنا شکست داده و بخش بزرگی از یونان را فتح کرده اند ، بنابراین آنها با پیمان صلح با برخی از کشورها کار خود را آغاز می کنند. این به عثمانی ها فرصت می دهد تا برخی از کشورهای کوچک مجاور را قبل از شروع هرگونه جنگ بزرگ تسخیر کنند. ملت های بزرگ انتخاب خوبی هستند زیرا شما می توانید حتی پس از یافتن طرف باخت در جنگ بهبود یابید ، به ویژه اینکه انجام یک فتح مجدد و پس گرفتن استان ها بسیار راضی کننده است. صفحه ویکی یک کشور را بخوانید تا از وضعیت آن در بازی اطلاعاتی کسب کنید.

معرفی ویدیویی بازی را تماشا کنید. این به شما کمک می کند رابط کاربری و نحوه انجام بازی را درک کنید. افراد زیادی هستند که اجازه دهید ویدیوهای بازی را در YouTube بازی کنیم و این روش خوبی برای یادگیری بیشتر در مورد نحوه انجام بازی به عنوان ملت های خاص است.

یک بازی عادی ممکن است بعد از 100 ساعت تمام شود. در این بازی ، انجمن هنوز در حال بررسی بازیکنی است که فقط 500 ساعت به عنوان مبتدی بازی بازی می کند. بسیاری هستند که هزاران ساعت این بازی را انجام داده اند. بنابراین انتظار داشته باشید که مدت طولانی از این بازی لذت ببرید.

در طول بازی ، ملت شما مشکلات زیادی خواهد داشت. هدف این است که سعی کنید سبک بازی خود را برای مدیریت این مشکلات پیدا کنید. بعضی از بازیکنان بی پروا به مسائل نزدیک می شوند و سعی می کنند همه چیز را به حداکثر برسانند و ممکن است قربانی ائتلاف های بزرگ شوند. در حالی که دیگران برای حفظ امنیت آن نرم و نرم بازی می کنند. یک سبک بازی مناسب خود پیدا کنید. هرچه دانش بیشتری در مورد بازی داشته باشید ، به راحتی می توان آن را به خوبی انجام داد. در شروع بازی با سرعت کم بازی کنید و اغلب بازی را متوقف کنید تا به چیزی فکر کنید و قبل از ادامه در مورد ویکی اطلاعات بیشتری بخوانید. وقتی رویدادی دریافت می کنید - در نظر بگیرید که کدام گزینه در طولانی مدت بهترین گزینه است. ممکن است همیشه بارزترین مورد نباشد. كشورهای هوش مصنوعی معمولاً اسكریپت گرفته می شوند كه بیشتر اوقات گزینه اول را انتخاب كنند اما گزینه های دیگر ممكن است برای یك بازیکن بهتر باشد.

زمان لازم است تا یاد بگیرید چگونه خوب بازی کنید بنابراین احتمالاً اشتباهات زیادی مرتکب خواهید شد ، وقتی متوجه شوید که چه کرده اید ، از بازگشت و رفع آنها نترسید. بخاطر داشته باشید که برای انجام این کار باید مرتباً پس انداز کنید ، فقط چند ذخیره خودکار اخیر نگهداری می شوند ، قدیمی ها به طور خودکار پاک می شوند. هنگامی که قادر به بازی بدون نیاز به بارگیری مجدد هستید ، شانس خوبی برای کسب موفقیت در حالت Ironman خواهید داشت.

بازی را در نمای نقشه سیاسی انجام دهید ، از گزینه های استاندارد و تاریخ شروع استفاده کنید ، به عنوان یک کشور توصیه شده مانند عثمانی شروع کنید ، بازی را اغلب ذخیره کنید و از آن لذت ببرید!

گیم پلی بازی چگونه کار می کند؟

جریان کلی بازی به شرح زیر عمل می کند:

  • بازیکن تصمیم می گیرد یک بازی تک نفره یا چند نفره را شروع کند
    • بیشتر بازیکنان جدید با یک بازی تک نفره شروع می شوند. (شما می توانید بین یک بازی معمولی و یک بازی Ironman یکی را انتخاب کنید ، اگرچه یک بازی معمولی توصیه می شود زیرا Ironman ذخیره دستی بازی را غیرفعال می کند)
    • اگر دوستی دارید که می خواهد به شما کمک کند و به شما نشان دهد چگونه با استفاده از ویژگی های چند نفره بازی کنید (احتمالاً با استفاده از نوعی گپ صوتی یا تصویری برای کمک به شما یا بازی در کنار هم از طریق LAN) ، می تواند یک بازی چند نفره را شروع کند.
  • در صورت تمایل بازیکن می تواند یک کشور و یک تاریخ شروع تاریخی را انتخاب کند و بازی را از پرچم هایی که در پایین وسط قرار دارند و کشورهای پیشنهادی را نشان می دهد ، شروع کند یا به طور مستقیم هر کشوری را روی نقشه انتخاب کند. سعی کنید یک بازی آسان را شروع کنید زیرا به شما در یادگیری اصول کمک می کند.
    • همچنین ممکن است بازیکن با کلیک بر روی فلش هایی که بالا و پایین می روند ، یک تاریخ سفارشی را انتخاب کند ، اگرچه این می تواند منجر به اشکال و رفتار غیر منتظره ای شود زیرا تاریخ های سفارشی به طور کامل پشتیبانی نمی شوند و توسط پارادوکس نگهداری نمی شوند.
    • داده های اضافی در اختیار بازیکن قرار می گیرد در حالی که بازیکن با حالت های مختلف نمایش نقشه واقع در بالای minimap در پایین سمت راست بازی می کند. از نمای نقشه سیاسی برای ارزیابی وضعیت یک کشور بهتر استفاده می شود.
  • موقعیت اولیه را مطالعه کرده و در صورت تمایل ، بیت المال اولیه را خرج کنید و قبل از توقف در بازی ، برخی از گزینه های استراتژیک را انتخاب کنید ، مانند استخدام مشاوران و اعزام نمایندگان ، مانند بازرگانان و دیپلمات ها .
  • هنگامی که بازی متوقف شد ، زمان جریان خواهد یافت و روزها سپری خواهند شد ، به سرعت یا به آرامی. مرور زمان ممکن است با کلیدهای + و - در صفحه کلید یا با کلیک روی دکمه های مثبت و منفی در گوشه سمت راست بالای صفحه کنترل شود. با فشار دادن فاصله ، بازی متوقف می شود / مکث می کند. روش دیگر این است که ممکن است با کلیک مستقیم روی فلش در گوشه سمت راست بالای صفحه ، بازی متوقف شود و به همین ترتیب از حالت مکث خارج شود.
  • بازیکن ممکن است ارتش ها و نیروی دریایی خود را حرکت دهد و هوش مصنوعی نیروهای تحت کنترل خود را حرکت می دهد.
  • استخدام ارتش ، استخدام مزدوران و ساخت هر دو ساختمان و کشتی در فهرست استان قرار دارد که با کلیک چپ استان می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اگر پنجره منوی سیاسی را نشان می دهد ، می توانید با کلیک چپ روی استان ، آن را ببندید و دوباره باز کنید تا جزئیات آن را مشاهده کنید.
  • اقتصاد ، که شامل مالیات، تولید و درآمد تجاری، ممکن است توسط بازیکن با تنظیم هزینه های ارتش، استعمارگران و مبلغان و همچنین با افزایش درآمد از طریق وسایل دیگر دستکاری شده است. همچنین می توان از بانک وام گرفت ، که در صورت منفی نگه داشتن مانده خزانه داری ملی به طور خودکار انجام می شود.
  • تعامل با سایر کشورها با استفاده از رابط دیپلماسی انجام می شود . توصیه می شود روابط خود را با کشورهای همسایه بهبود بخشید و به دنبال اتحاد برای در امان نگه داشتن کشور از حمله و حمله آسانتر به مخالفان باشید.
  • مدیریت توسعه فناوری با صرف امتیازات Monarch برای باز کردن قابلیت ها و پاداش های جدید.
  • رویدادها هر از گاهی ظاهر می شوند ، که ممکن است گزینه هایی را برای بازیکن ارائه دهد و برخی از جنبه های بازی را تحت تأثیر قرار دهد.
  • سرانجام ، جنگ بین ملت ها آغاز خواهد شد. جنگ از طریق نبردهای زمینی و دریایی و همچنین محاصره ها و محاصره های دریایی انجام می شود. در پایان ، بسته به این که چه کسی در جنگ دست اول را می گیرد ، پیشنهادات صلح توسط یک طرف یا طرف دیگر انجام می شود که می تواند منجر به مبادله قلمرو ، پول و سایر امتیازات شود. بازیکن می تواند با باز کردن پنجره جزئیات جنگ که در پایین صفحه قرار دارد ، این کار را انجام دهد.
  • بعد از یک جنگ ، بازیکن ممکن است به یک مهلت احتیاج داشته باشد تا به هنگ های تخلیه شده اجازه تقویت و تعمیر کشتی های آسیب دیده ، بازیابی نیروی انسانی و بازیابی خزانه داری خود را بدهد . ممکن است مدتی زمان لازم باشد تا مسائل مربوط به استفاده بیش از حد یا بهبود شهرت در همسایگان حل شود. بیش از حد تهاجمی بودن یک ملت ممکن است منجر به ایجاد اتحاد یا حتی ائتلاف برای مقابله با آنها شود. به این ترتیب معمولاً یک دوره صلح بین جنگها وجود دارد و معمولاً توصیه می شود که بین جنگها یک دوره صبر کنید.
  • پس از مدتی ، یک بازیکن جدید خواهد آموخت که مرزهای خود را از طریق استعمار گسترش دهد ، دین دولتی خود را از طریق مبلغین اعمال کند ، کنترل تجارت خود را از طریق بازرگانان گسترش دهد و روابط دیپلماتیک را از طریق دیپلمات ها حفظ کند .

بیشتر Europa Universalis IV حول این مفاهیم کلی است. گیم پلی بازی به طور کلی می تواند با مکث در هر زمان آرام باشد و در هنگام مکث نیز می توان اقداماتی را انجام داد. اغلب مکث بازی برای ساخت ساختمان ، استخدام واحدها یا انجام دیپلماسی مفید است. همچنین ممکن است در حین مکث بازی ، به ارتش و نیروی دریایی دستور حرکت داده شود ، اما تا زمان توقف بازی حرکت نخواهد کرد.

مانند یک بازی شطرنج شدید ، پارادوکس می خواهد تعادل بازی و انتخاب بازیکنان استراتژیک و تاکتیکی قسمت جذاب بازی باشد. بیشتر گیم پلی بازی به راحتی کنترل همه شماره گیری ها و دستگیره های دستگاه یک ملت است. بازیکن را می توان با یک عروسک گردان مجسم از بدن مقایسه کرد که کل ملت در نوک انگشتان آنها است.

دنبال این ویژگی ها نباشید

این یک بازی جنگی خالص نیست. برای بازیکنانی که می خواهند بدون نگرانی و نگرانی از عواقب طولانی مدت ، نیروهای خود را به نبردهای قهرمانانه بفرستند ، بسیار ناامید خواهید شد. اگرچه در EU4 تأکید زیادی بر جنبه نظامی امور وجود دارد ، اما موارد بیشتری وجود دارد که باید مدیریت شوند. اگر فقط کورکورانه وارد جنگ شوید ، خواهید دید که هنگ های شما متلاشی شده ، اقتصاد شما ورشکسته شده و همسایگان شما به طور کلی خشمگین شده اند. حتی جنگ طلبترین حاکمان نیز باید به ظرافت دیپلماسی و عمل گرایی اقتصاد توجه کنند.

این یک بازی نقش آفرینی نیست. با مشاوران شما گپ و گفتهای قلبی برقرار نخواهد شد و سران رقیب رقیب را نخواهید دید که می خواهند شما را درگیر گفتگو کنند. اگرچه می توانید ازدواج های سلطنتی بین کشور خود و خاندان حاکم دیگر داشته باشید ، اما این عمدتاً یک تصمیم انتزاعی است. انتظار نداشته باشید که به نوعی میان فیلم های عاشقانه را ببینید.

این یک شبیه ساز جنگ تاکتیکی نیست. اگرچه یک رابط جنگ وجود دارد ، جایی که می توانید نیروهای خود را درگیر دشمن کنید ، اما واقعاً نمی توانید نیروهای خود را در میدان کنترل کنید. بازی متمرکز بر تصمیم گیری استراتژیک است ، نه فرماندهی در میدان جنگ.

این یک بازی نوبتی نیست. حداقل ، نه کاملا تقویم برای همه ملل جهان به یک اندازه دور می زند. با این وجود به دلیل اینکه بازی می تواند متوقف شود و می توان گذر زمان را کنترل کرد ، نامگذاری آن به عنوان یک بازی Real Time Strategy (RTS) نیز درست نیست.

این یک بازی سریع نیست. حتی بازی با بالاترین سرعت ، بیشتر بازی هایی که از 1444 تا 1821 می روند ، حدود 12 ساعت تجمع طول می کشد ، این بازی نیست که بتوانید سریع آن را راه اندازی کنید ، 10 دقیقه بازی کنید و برنده شوید.

این یک بازی تمدن نیست. بسیاری از افرادی که با بازی های Paradox Interactive آشنا نیستند ، اغلب سعی می کنند این بازی را به Civilization متصل کنند ، اما چنین نیست ، در مورد تنها نکته مشترک هر دو بازی این است که شما به عنوان یک انسان خیرخواه (یا بدخواه) بدون سن بازی می کنید که زندگی هر کسی را انتخاب می کنید کنترل می کند ، اما شباهت ها تقریباً به همین جا ختم می شود. هر دو بازی در نوع خود خوب هستند و مردم به دلایل مختلف آنها را دوست دارند اما مقایسه آن کاملا بی معنی است.

راهنمای مبتدی

تک نفره یا چند نفره؟

بازی در تک بازی و چند نفره در EUIV مزایا و معایب زیادی دارد. به طور کلی به اولین بازی شما پیشنهاد می شود که تک نفره باشد و به عنوان یکی از کشورها بازی کنید ، پارادوکس به بازیکنان جدید توصیه می کند که فقط به این ترتیب بازی را تجربه کنند و حداقل برخی از مکانیک های آن را یاد بگیرند. اما همچنین می تواند خوب باشد که یک بازی خصوصی چند نفره را با دوستی انجام دهید و در طول بازی با شما صحبت کند و مواردی را که در آموزش نشان داده نشده است به شما نشان دهد.

آموزشها

آموزشها از طریق منوی اصلی قابل دسترسی هستند . آنها شما را با مفاهیم اصلی بازی آشنا می کنند ، از جمله اینکه پارادوکس سیستم های بازی استراتژی استاندارد مانند رزم و اقتصاد را پیاده سازی کرده است و همچنین ویژگی های کاملا منحصر به فرد و جدید EU4 را برجسته می کند.

انتخاب کشور

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که بفهمید کدام کشور را باید بازی کنید. کشورهای بزرگتر به طور کلی برای یک مبتدی توصیه می شود. این به این دلیل است که سایر ملتها دوست دارند ملتهای کوچک را قلع و قمع کنند ، زیرا بعداً یادگیری را شروع خواهید کرد. حتی اگر شروع یک کشور یک استان ساده تر به نظر برسد ، اما به دلیل معلولیت های موجود ، انتخاب یک کشور استان کوچک (OPM) برای شروع یک چالش است ، حتی برای بازیکنان باتجربه. انتخاب یک کشور بزرگ برای شروع چند مزیت به شما می دهد: درآمد بیشتر ، تعداد بیشتر ارتش و نیروی دریایی و استان های بیشتری برای محافظت از شما در صورت جنگ.

ایالات آموزش

پارادوکس برخی از کشورها را به عنوان آموزشی و مبتدی دوستانه برچسب گذاری کرده است:

  • پرچم عثمانی عثمانی ها
    ... که در سال 1444 یک نیروگاه نظامی در دریای مدیترانه شرقی ، اروپای شرقی و خاورمیانه است ، دارای فرصت های زیادی برای گسترش نظامی با داشتن آزادی عمل برای اشتباهات به دلیل قامت ناب آن است.
  • پرچم کاستیا کاستیل
    ... که در سال 1444 مسلماً کشور غالب در شبه جزیره ایبری است ، اما بدون هیچ رقبای بزرگی ایالت های جنوبی بربر گرانادا ، مراکش و غیره را نجات می دهد و بعدا فرانسه ، که البته علاقه خاصی به تسخیر سرزمین اسپانیا ندارد. کاستیل همچنین دارای ماموریت ها و رویدادهای جالب توجه ، اهداف کوتاه مدت سریع برای تشکیل پادشاهی اسپانیا و Reconquista ، اهداف آسان بلند مدت مانند استعمار است ، در حالی که در داخل کشور تقریباً از نظر مذهبی و فرهنگی یکپارچه است.
  • پرچم پرتغال کشور پرتغال
    ... که در سال 1444 پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین قدرت استعماری را دارد و فقط دو همسایه فوری دارد: کاستیل ، که با شما دوستانه است و مراکش که با استفاده از کمک کاستیا می توان به راحتی وی را عقیم کرد.

مدیریت دولت

مهمترین دکمه در این بازی در گوشه بالا سمت چپ صفحه است. مانند سپری خواهد بود که پرچم ملت شما بر روی آن قرار دارد. وقتی روی این دکمه کلیک می کنید ، پنجره ای با برگه های مختلف در بالا ظاهر می شود که رهبر شما و آمار آنها و همچنین نقاط مشاوران خالی را نشان می دهد. قبل از ادامه کار و پر کردن آنها ، باید نگران ارز بازی باشید. به تب سوم بروید و این به شما اقتصاد ملت را نشان می دهد. بیشتر کشورها این بازی را با اقتصادی آغاز می کنند که از هر نوبت درآمدزایی دارد. شما باید مرتباً بررسی کنید تا مطمئن شوید ملت شما همیشه سودآور است. اکنون وقت آن است که به آن منوی اول برگردید و چند مشاور استخدام کنید. سه جایگاه برای سه دسته مختلف مشاور وجود دارد: اداری (در بازی با کاغذ و ماسوره نمایش داده می شود) ،دیپلماتیک (در بازی با کبوتر نشان داده می شود) و نظامی (در بازی با دو شمشیر ضربدر نشان داده می شود). ممکن است از هر نوع فقط یکی داشته باشید. اگر ماهانه کمتر از 4 داکت می کنید ، نباید هیچ مشاوری را استخدام کنید. اگر ماهانه کمتر از 30 داکت درآمد دارید باید با یک مشاور با سطح 1 همراه باشید زیرا این مشاوران به نسبت درجه خود هزینه را به صورت درجه ای افزایش می دهند. مشاوران مختلف با توجه به دسته بندی آنها ، ممکن است در بازی امتیازات مختلفی را ارائه دهند. بنابراین مشاوران نظامی ممکن است به ارتش شما کمک کنند ، در حالی که مشاوران دیپلماتیک پاداش بیشتری در رابطه با کشورهای دیگر ارائه می دهند. در واقع مهم نیست که چه نوعمشاوران را استخدام کنید اگر ماهانه کمتر از 30 داکت درآمد دارید باید با یک مشاور با سطح 1 همراه باشید زیرا این مشاوران به نسبت درجه خود هزینه را به صورت درجه ای افزایش می دهند. مشاوران مختلف با توجه به دسته بندی آنها ، ممکن است در بازی امتیازات مختلفی را ارائه دهند. بنابراین مشاوران نظامی ممکن است به ارتش شما کمک کنند ، در حالی که مشاوران دیپلماتیک پاداش بیشتری در رابطه با کشورهای دیگر ارائه می دهند. در واقع مهم نیست که چه نوعمشاوران را استخدام کنید اگر ماهانه کمتر از 30 داکت درآمد دارید باید با یک مشاور با سطح 1 همراه باشید زیرا این مشاوران به نسبت درجه خود هزینه را به صورت درجه ای افزایش می دهند. مشاوران مختلف با توجه به دسته بندی آنها ، ممکن است در بازی امتیازات مختلفی را ارائه دهند. بنابراین مشاوران نظامی ممکن است به ارتش شما کمک کنند ، در حالی که مشاوران دیپلماتیک پاداش بیشتری در رابطه با کشورهای دیگر ارائه می دهند. در واقع مهم نیست که چه نوعدر حالی که مشاوران دیپلماتیک پاداش بیشتری در رابطه با سایر کشورها ارائه می دهند. در واقع مهم نیست که چه نوعدر حالی که مشاوران دیپلماتیک پاداش بیشتری را در رابطه با سایر کشورها ارائه می دهند. در واقع مهم نیست که چه نوعمشاوری که در حال حاضر انتخاب می کنید ، به شرطی که برای هر گروه یک نفر پیدا کنید. اگر توضیحات روی آنها را بخوانید ، می توانید بگویید که آنها چه نوع مشاور هستند. بعداً ، می توانید آنها را برای یک نیاز خاص انتخاب کنید ، اما از آنجا که همه آنها نسبتاً مفید هستند ، فقط به دنبال ارزان ترها بروید.

قلمرو و ارتش ها

اکنون که مشاوران خود را انتخاب کرده اید و همچنان در حال کسب درآمد هستید ، وقت آن است که به ملت خود نگاه کنید. ملت شما از یک یا چند استان تشکیل خواهد شد. کشور شما فقط از استان های خشکی تشکیل شده است. هیچ کس واقعاً "مالک" استانهای دریایی نیست ، اگرچه شما توانایی تأثیرگذاری در کنترل نیروی دریایی و تجارت در استانهای دریایی مجاور را دارید.

در کشور شما همیشه یک استان پایتخت وجود خواهد داشت . اگر جغرافیای جهان را می دانید ، اینها اغلب با محلی که امروز پایتخت کشور است مطابقت دارد. لندن استان پایتخت انگلیس و غیره است. ممکن است یک سرمایه تجاری جداگانه نیز وجود داشته باشد ، اگرچه سرمایه ملی در بیشتر موارد همان استان سرمایه تجاری شما است.

شما ممکن است برخی از ارقام را در استان های خود مشاهده کنید ، مانند "سرباز اسباب بازی" سه بعدی برای نشان دادن ارتش یا کشتی های کوچک 3D. اینها واحدهایی هستند که برای جنگیدن از آنها استفاده خواهید کرد. همسایگان شما نیروهای خود را خواهند داشت. واحدهای ساختمانی مدتی طول می کشد ، بنابراین باید همیشه برخی از واحدها را در دست داشته باشید. اگر به صفحه رابطی که قبلاً بودید بروید و به برگه نظامی بروید ، می توانید تعداد واحدهای زمینی و دریایی و همچنین محدودیت نیروی خود را ببینید . محدودیت نیرو یک "کلاهک نرم" است به این معنی که شما می توانید بیش از آن تعداد هنگ یا کشتی بسازید ، با این تفاوت که هزینه هر واحد اضافی بیشتر و بیشتر است. برای انتخاب آن می توانید روی یک واحد خاص کلیک کنید یا برای انتخاب چند واحد ، روی منطقه کلیک کنید.

انتقال واحدها به یک استان دوستانه منجر به یک پیکان زرد می شود. انتقال واحدها به یك استان دشمن یا یكی دیگر در محاصره ، پیكان را قرمز نشان می دهد. اگر یک واحد را هنگام حرکت انتخاب کنید ، پیشرفت بین استانها در واقع به نظر می رسد یک نوار پیشرفت است. می توانید حرکت را لغو کنید تا اینکه در نیمه راه قرار بگیرند. توقف یک حرکت تأثیر مستقیمی بر سربازان شما ندارد ، جز این که اگر می خواهید دوباره به همان استان بروید ، باید راهپیمایی را دوباره از نو شروع کنید. همچنين حركت ممكن است واحد را تحت تأثير تأثيرات ديگري قرار دهد ، از جمله فرسايش ناشي از محدوديت تأمين ، هوا و يا حركت بر فراز سرزمين هاي خصمانه.

کشورهای دیگر

اگر به اطراف نگاهی بیندازید ، استانهایی با رنگ متفاوت از استانهای خود مشاهده خواهید کرد. اینها متعلق به یک کشور همسایه است که توسط رایانه کنترل می شود. آنها هرچند وزن مرده نیستند. آنها برای تحقق اهداف خود با شما و دیگر کشورهای تحت کنترل رایانه مذاکره می کنند. اگر بخواهیم از اهداف صحبت کنیم ، ملت شما نیز برخی از اهداف را دارد ، اگر شما به دنبال آن هستید - اگرچه EU4 تلاش خواهد کرد شما را به مسیر درست هدایت کند ، شما می توانید اساساً هر کاری را که می خواهید با ملت خود انجام دهید. برخی از اهداف پیشنهادی را می توان در برگه "ماموریت ها و تصمیمات" در Shield یافت.

بودجه

بیایید اکنون به صفحه اقتصاد برگردیم. باید برخی از لغزنده ها را در سمت راست مشاهده کنید. این به شما امکان می دهد تا کم و بیش هزینه سربازان ، مبلغان ، کشتی ها و مستعمرات خود را پرداخت کنید . به عنوان یک قانون خوب ، باید لغزنده های مبلغ و مستعمره خود را همیشه به سمت راست ببرید. این اطمینان می دهد که آنها کمترین زمان را می گیرند و می توانند در مدت زمان معقولی انجام شوند. فقط اگر ناامید از درآمد هستید ، آنها را کاهش دهید. به جای آن از گرفتن وام هر از گاهی نترسید. توجه داشته باشید که اگر هیچ استعمارگر فعال یا مبلغ مبلغی نداشته باشید ، هزینه ای ندارد ، در این صورت به هر حال پایین آوردن آنها کمکی نخواهد کرد.

بعدی در خط کشویی نیروی دریایی شما است. شما در شرایط صلح و آرامش می توانید اجازه دهید تا به 75٪ یا حتی 50٪ کاهش یابد. این به طور قابل توجهی هزینه نیروی دریایی شما را کاهش می دهد اما با هزینه تجارت تجاری از کشتی های سبک و روحیه کمتری همراه است. ممکن است محتاطانه باشد که 100٪ تعمیر و نگهداری نیروی دریایی را حفظ کنید زیرا در آغاز جنگ ناوگان شما که در بندر نیستند می توانند خیلی سریع غرق شوند. همچنین لازم به یادآوری است که در صورت داشتن ناوگان قابل توجهی از کشتی های سبک ، هزینه های کاهش قدرت تجاری کشتی های سبک شما که بر درآمد تجاری شما تأثیر می گذارد ، می تواند فواید فوری کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری را بیشتر کند. اگر گسترش هنر جنگ دارید ، باید در عوض ناوگان گل و بلبلی را که از آنها در حالی که در صلح هستید استفاده نمی کنید.

در آخر اسلایدر نگهداری ارتش است. این یکی قابل تنظیم ترین است. در جنگ ، همیشه باید در 100٪ باشد ، اما در زمان صلح ، می توان با خیال راحت آن را به محدوده 50٪ -75٪ کاهش داد. با تجربه ، شما قادر خواهید بود قضاوت کنید که تهدید از جانب دشمنان ، شورشیان و بومیان به اندازه کافی کم است و ارسال آن تا 0٪ ایمن است. با کاهش تعمیر و نگهداری ، واحدها روحیه بسیار کمتری خواهند داشت و به این سرعت (تقریباً با 0٪) پر نخواهند شد. واحدهایی که از روحیه کمی برخوردار هستند ، در جنگ کمتر مثر هستند و کاهش تعمیر و نگهداری ارتش با ارتش مستقر در استانهای دارای ناآرامی یا مرز یک مهاجم بالقوه را خطرناک می کند. کاهش تعمیر و نگهداری ارتش به زیر 75٪ یا حتی 25٪ می تواند به عنوان یک پیشرفت بزرگ در بازی اقتصادی اولیه باشد ، امااستقرار ارتش در این حالت دور از مرزهایی که ممکن است ارتشهای معاند و شورشیان خارجی از آنجا عبور کنند و در خارج از استانها با ناآرامی برای جلوگیری از نابودی آنها مهم است.

ایجاد استان هایتان برای شما مفید باشد

در EU IV ، بزرگ بودن کشور شما به معنای داشتن اقتصادی بزرگ یا قدرت نظامی زیاد نیست. برای استخراج بیشتر از استانهای خود ، باید به دنبال دو ویژگی باشید: خودمختاری محلی و فرهنگ های پذیرفته نشده.

استقلال محلی بالا از بسیاری جهات از سودمندی یک استان برای شما می کاهد. اگر میزان استقلال به اندازه کافی بالا باشد تا بتوانید دستی آن را کاهش دهید ، باید این کار را انجام دهید. اما ، مراقب ناآرامی های حاصل از آن (و خنک شدن طولانی) باشید و آماده باشید تا از پس آن برآیید. اگر The Cossacks DLC را فعال کرده باشید ، اکثر استان های اعطا شده به املاک مختلف حداقل 25٪ استقلال محلی دارند. با این حال ، هر یک از املاک مجازات های خودمختاری محلی را در برخی ویژگی ها نادیده می گیرند (به عنوان مثال املاک Burghers مجازات های ناشی از خودمختاری محلی را برای a) محدودیت نیروی دریایی ، ب) کارایی تولید و ج) قدرت تجارت نادیده می گیرند.

اگر استان های شما فرهنگ های پذیرفته نشده ای دارند (به ویژه از یک گروه فرهنگ متفاوت ، که مجازات بیشتری دارند و با نام قرمز فرهنگ نشان داده می شود) ، باید سعی کنید آنها را به فرهنگ خود تبدیل کنید. این امر غیرممکن است اگر دین استانی دین دولتی شما نباشد. از آنجا که تغییر دین مذهبی برای فرهنگهای غیرقبول پذیرفته شده مجازات دارد ، ممکن است مجبور باشید که قدرت تبلیغی را افزایش دهید تا به دین خود برسید.

گسترش

برای یک مبتدی ، ممکن است همیشه مشخص نباشد که بعد به کجا حمله کند. با توجه به اینکه شما برای ادعا و تغییر اتحاد نیاز به صرف وقت و نیروی انسانی دارید ، نمی خواهید تمام این زمان و انرژی را هدر دهید تا چند استان توسعه نیافته را بدست آورید که بی فایده هستند و مشکلاتی بیش از آنچه ارزش دارند ایجاد می کنند. افراد معتاد تاریخ ممکن است تقریباً بتوانند بفهمند که چه کاری باید انجام دهند اما شیطان در جزئیات این امر است. بسیاری از حالت های نقشه ممکن است دلهره آور باشد ، اما موارد مختلفی وجود دارد که می تواند به شما بگوید که در کجا می خواهید ادعا کرده و تسخیر کنید.

قبل از اینکه به سراغ آن برویم ، برگه ماموریت ها و تصمیمات شما اولین مکان هایی است که می خواهید جستجو کنید ، با این ویکی به عنوان مکمل آن. برخی از کشورها مانند اسپانیا ماموریت های ویژه ای خواهند داشت ، در حالی که سایر کشورها دستورالعمل های عمومی تری دارند. این شامل ماموریت هایی برای استعمار برخی استانها در جهان جدید یا گرفتن مناطق خاص برای شرکت بازرگانی شما است . در همین حال ، در لیست تصمیمات خود ، در صورت گرفتن استان های خاص ، ممکن است واجد شرایط تشکیل کشور جدید باشید. به عنوان مثال ایتالیا ، جایی که شما پس از تشکیل کشور به طور خودکار ادعای دائمی در مورد هر استان در منطقه ایتالیا را دریافت می کنید. این گسترش تهاجمی را کاهش می دهدممکن است مجبور باشید با آن کنار بیایید. این ملل شکل پذیر همچنین ممکن است به شما فرصت دهند ایده آل کشورها ، نوع دولت ، درجه دولتی خود را تغییر دهید و حتی ممکن است رفتار سایر ملتها با شما تغییر کند.

بعد ، ما حالت های قابل اعتماد نقشه خود را داریم که مهمترین آنها حالت نقشه تجاری شماست. این مناطق تجاری ، مسیرهای تجاری ، قدرت تجاری و استانهایی را نشان می دهد که اصلاح کننده های ویژه پاداش تجاری دارند. شما هنوز نیازی به درک کامل چگونگی تجارت در بازی ندارید ، اما همین کافی است که بگوییم می خواهید هنگام کنترل گره های تجاری اصلی خود در حالی که استان های پیشرفته تجارت که در منطقه تجاری شما هستند یا "بالای" آن هستند ، تمرکز کنید. در یک منطقه تجاری که به منطقه شما می ریزد). بدون ورود به بسیاری از مشخصات ، می خواهید گره های تجاری جنوا ، ونیز و کانال انگلیسی را شناسایی کنید. اینها سه گره پایان بازی هستند و تمام تجارت به این گره ها می رود. شما می توانید آنها را با این واقعیت شناسایی کنید که هیچ معامله ای وجود ندارد که این گره ها را ترک کند و فقط به درون آنها سرازیر شود. اگر قادر بهکنترل این گره ها را بدست آورید و آنها را به گره تجارت خانه خود تبدیل کنید. اگر قادر نیستید ، به عنوان مثال در آسیا واقع شده اید ، پس می خواهید همیشه تجارت خود را از یک گره تجاری با تنها یک مسیر تجارت دور کنید ، زیرا انگیزه کمی برای سایر کشورها برای هدایت تجارت در یک تجارت وجود دارد. گره تجارت راه ، در مقابل گره ای که به دو ، سه یا چهار مسیر تجارت خروجی تقسیم می شود. چندین کشور برای کنترل این گره های "اتصال" مبارزه خواهند کرد و تجارت کمی در گره جمع آوری خواهد شد.یا چهار راه تجارت خروجی ؛ چندین کشور برای کنترل این گره های "اتصال" مبارزه خواهند کرد و تجارت کمی در گره جمع آوری خواهد شد.یا چهار راه تجارت خروجی ؛ چندین کشور برای کنترل این گره های "اتصال" مبارزه خواهند کرد و تجارت کمی در گره جمع آوری خواهد شد.

گروه بعدی حالت های نقشه که به شما می گوید کجا را گسترش دهید ، حالت های منطقه ، مناطق و فرهنگ هستند . عناصر سازنده کشور شما استانهایی هستند که به صورت مناطق و مناطق سازمان یافته اند. در مورد امپراتوری مقدس روم و امپراتوری چین ، غیررسمی وجود دارد که اصطلاحاً "مناطق فوق العاده" نامیده می شوند ، اما این مناطق هنوز خیلی مهم نیستند ، فقط بدانید که آنها وجود دارند اما در واقع حالت نقشه ندارند. مناطق بسیار مهم هستند زیرا کنترل کافی پیشرفت در یک منطقه به شما امکان می دهد آن را به یک کشور تبدیل کنید. این امر به چند دلیل مهم است ، اما موردی که در اینجا به آن توجه خواهیم کرد این است که شما محدود به تعداد معینی از ایالت ها هستید. این تعداد با گذشت زمان افزایش می یابد ، اما اگر شما به "نیمی از سرزمین" بیش از حد گسترش دهید ، رشد م countryثری در کشور خود نخواهید داشت و منابع و پول خود را بیش از آنچه نیاز دارید ، گسترش می دهید. در مورد مناطق و فرهنگ ، هر دو دست به دست هم می دهند زیرا بیشتر گروه های فرهنگی در منطقه خاصی اقامت دارند. همچنان که استثناهایی وجود دارد باید هر دو را بررسی کنید. کنترل مناطق مهم است زیرا معمولاً مزایای جغرافیایی مانند کوهها ، خطوط ساحلی یا رودخانه ها در لبه های مناطق وجود دارد. فرهنگ از اهمیت برخوردار است زیرا شما برای متحد کردن فرهنگ خود تحت یک پرچم پاداش خواهید گرفت و ادغام اعضای گروه فرهنگی خود نسبت به افراد خارج از آن آسان تر است.

چند حالت آخر نقشه برای تعیین توسعه عبارتند از: دین ، ​​زمین ساده ، قلعه ها ، ارزش تجاری ، کالاهای تجاری و توسعه. تسخیر مناطقی که مذهب شما دارند راحت تر است ، اما شما در برابر تسخیر ادیان و دین گرایان از حمله کمتری برخوردار هستید و حتی ممکن است برای تبدیل آنها پاداش بگیرید. زمین ساده یک روش خوب برای تعیین میزان قابل دفاع بودن مرزهای شما است ، همراه با حالت نقشه Forts به شما امکان می دهد تا حمله و بهترین دفاع خود را برنامه ریزی کنید. در حالی که پیشرفته تر ، از ارزش های تجاری ، کالاهای تجاری و نقشه توسعه می توان برای شناسایی آسان استانهای دارای اهمیت فوق العاده استفاده کرد. عمدتا استانهای تولید طلا و توسعه بالا.

 راهنمای اتحادیه اروپا

نکات کلی

  • EUIV می تواند مانند یک شبکه بسیار پیچیده از تصمیمات دیپلماتیک و نظامی باشد که باید طبق یک برنامه بسیار فشرده و بدون هیچ خطایی انجام شود ، اما این مسئله به سادگی وجود ندارد. بله درست است که برخی از جنبه های بازی وجود دارد که نیاز به کمی یادگیری دارد و این آموزش کمی بهینه است ، اما پس از غرق شدن در بازی فقط چند ساعت خوب خواهید بود راهی برای تسخیر جهان به عنوان ریوکیو .
  • تسلط کامل به زمان ، تمرین و تجربه نیاز دارد. حتی بازیکنان باتجربه ای که صدها ساعت در بازی غرق شده اند ، انجام برخی از کارها را بسیار دشوار می دانند.
  • جنبه های زیادی از این بازی وجود دارد که به صورت پنهان وجود دارد و در این آموزش مانند اتحادیه های شخصی ، ائتلاف ها ، استعمار و دفتر نشان داده نمی شود . اگر در مورد موضوعی گیج شده اید ، خواندن ویکی یک تصمیم عاقلانه است.
  • برخی از وقایع بسیار ناخوشایند وجود دارد که می تواند در EUIV آتش سوزی کند ، اما بسیاری از آنها قابل پیشگیری هستند ، مانند جنگ دهقانان یا تبدیل شدن به شریک اصلی یک PU . با این حال ، برخی از حوادث وجود دارد که می تواند بدون هیچ راهی برای جلوگیری از آنها آتش سوزی کند ، مانند "دنباله دار دید". ضروری است که هر اتفاقی بیفتد ، آرام باشید و منطقی فکر کنید. ناجور می کنه و پاک بازی چون شما 1 دست داده پایداری است که نوع نگرش است که لازم است به بازی نیست.
  • نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. درگیری در جنگ زمینی با روسیه معمولاً یک ایده بد است مگر اینکه متحدان بسیار توانمندی در آسیا و اروپا داشته باشید که قادر به پرتاب دوکات و مردان بی شماری باشند تا فقط یک استان را محاصره کنند. اما به طور کلی ، درگیر شدن در نبرد زمینی با روسیه صرفاً به دلیل زمستان های سخت ، نیروی انسانی بی پایان و زمین های عظیم برای تصرف ، ایده بدی است.
  • قبل از تلاش برای مقابله با پسران بزرگی مانند اتریش ، مسکو ، یا لهستان ، مانند یک کشور آسان برای شروع ، مانند فرانسه ، کاستیا ، پرتغال یا عثمانی بازی کنید .
  • به اقتصاد خود توجه کنید! داشتن یک اقتصاد پایدار کلید هر امپراتوری موفق است. بسیاری از بازیکنان جدید هنگام بازی در اتریش به شدت ناامید می شوند زیرا هر کاری که می کنند ، اقتصاد آنها شکست می خورد. دلیل اصلی عدم موفقیت بسیاری از بازیکنان در حفظ اقتصاد به عنوان اتریش ، صرفاً وجود معدن طلا در تیرول است که ماهیانه شما را به میزان 2.5 داکت در می آورد. اما صبر کنید ، چطور این یک چیز بد است؟ یک کلمه ... تورم. معدن طلا در تیرول ماهانه 0.07 درصد تورم به شما ارائه می دهد. اکنون ممکن است زیاد به نظر نرسد ، اما به سرعت جمع می شود. بنابراین هر 15 ماه یکبار تورم 1.05 درصدی کسب خواهید کرد. اما این دائمی نیست ، زیرا شما می توانید هر ماه مشاور استخدام کنید و ایده هایی را برای کاهش تورم انتخاب کنید (در واقع ، ایده ملی سوم اتریش این کار را انجام می دهد).
  • یک روش خوب برای کشتن غیرمستقیم یک کشور ، تقسیم آن به نصف است ، یا با گرفتن قلمرو برای خود یا آزاد کردن کشورها. کشوری که به دو نیم شود نمی تواند نیروها را از یک طرف به طرف دیگر منتقل کند (مگر اینکه از کشورهایی که تقسیم می کنند به آنها دسترسی نظامی پیدا کند). اگر کشوری واقعاً از یک طرف کشورش شورش ناخوشایندی داشته باشد ، اما همه نیروهای این کشور در آن طرف باشند ، احتمال اینکه کشور مورد نظر بتواند نیروهای کافی برای مبارزه با شورش جمع کند ، بسیار بعید است. . تجزیه کشورها کار آسانی نیست ، و معمولاً شما را ملزم به افزایش اندکی (یا زیاد) می کند.

قبل از اینکه مکث کنید

حتی قبل از اینکه بازی را مکث کنید و زمان را برای شروع تیک تیک بگذارید ، باید چند کار انجام دهید. نقشه را بررسی کنید. به برخی از رابط ها نگاه کنید و واقعاً بفهمید که چه چیزی پیش روی خود دارید. اطلاعات اولیه جغرافیا و تاریخ به شما در اینجا کمک می کند ، زیرا EUIV معمولاً همان مسیری را طی می کند که تاریخ طی کرده است ، با این حال ، اتفاقی که کمی عجیب به نظر برسد کاملاً غیرممکن نیست ، مانند از دست دادن فرانسه در جنگ به اسپانیا و مجبور به آزاد کردن نیمی از کشورهایی که آنها را ضمیمه کرده اند ، کشور را به دو نیم تقسیم و ضعیف کرده است. بازیکنان جدید باید از طریق رابط کاربری خود را دنبال کنند زیرا گزینه های زیادی برای انتخاب و کنترل در اختیار شما قرار دارد.

  • در اطراف نقشه حرکت کنید ، و آنچه را می توانید ببینید مشاهده کنید. چه استان های سرزمینی در کشور خود دارید؟ مناطق دریایی نزدیک چیست؟ کدام گره های تجاری در مرزهای شما هستند یا در مجاورت آن هستند؟ همچنین توجه داشته باشید که در ابتدای بازی ، ممکن است قسمت زیادی از نقشه با مشاهده مستقیم شما در پشت Fog of War پنهان شود ، یا حتی به عنوان Terra Incognita خاکستری و پنهان شود .
  • با فشار دادن دکمه های درست بالای نقشه می توانید حالت های نقشه را تغییر دهید. مهمترین آنها حالت های سیاسی ، تجاری و نقشه های مذهبی است.
  • برای دیدن جزئیات ملت خود روی سپر کلیک کنید . اقتصاد شما چه اتفاقی می افتد ؟ حاکم شما چگونه است؟ کشور شما چه شکلی از دولت است؟ دین غالب ملی چیست؟ برای چه تصمیمات ملی باید پیش رو داشته باشید؟
  • با استفاده از رابط دیپلماتیک درباره همسایگان خود بیشتر بیاموزید . آنها می توانند متحدان ، رقبا یا دشمنان شما باشند.
  • اتمام اطلاعات Bar و هشدارها منطقه در زیر آن، و ایجاد حس از آنچه رابط به شما می گوید در مورد ملت خود را در شروع بازی. موجودی خزانه خود را پیدا کنید . پیدا کنید که ثبات ملی شما در هنگام شروع سناریو چیست.
  • اگر مقداری پول در خزانه خود خرج می کنید ، در نظر داشته باشید برخی از نیروهای زمینی را به نام هنگ یا برخی کشتی ها با استفاده از درآمد یکبار مصرف خود بسازید. در غیر این صورت ، فعلاً آن را به عنوان یک صندوق جنگ نگه دارید. فقط مطمئن شوید که بیشتر از مبلغی که خرج می کنید هزینه نمی کنید ، در غیر این صورت مجبور به گرفتن وام های گران قیمت می شوید . و هنوز حد مجاز خود را افزایش ندهید ، زیرا این هزینه بیشتر می شود.
  • گزینه های مختلف نقشه را کلیک کنید تا ببینید همسایگان شما استان های اصلی شما را دارند یا خیر . در این صورت ، این ممکن است اولین اهداف برای فتح باشد ، اما مراقب باشید که چه کسی این هسته ها را در اختیار دارد ، اطمینان حاصل کنید که کاملاً آماده اید که آن را در یک جنگ طولانی کشیده کنید. همچنین ، بر روی همسایگان خود کلیک کنید و ببینید آیا آنها استان های اصلی در مرزهای شما دارند. در این صورت ، این موارد اختلاف نظر بین شما خواهد بود. همچنین ، ببینید وضعیت دین های استان های شما چگونه است. آیا همه آنها از دین شما هستند یا ممکن است شما نیاز به اعزام مبلغین داشته باشیدتا این افراد را به یک ایمان واقعی تبدیل کند؟ (البته مال شما.) آیا در حال حاضر حتی این امکان وجود دارد؟ شما نمی خواهید ماهانه دو داکت بپوشانید و هنگامی که مبلغین شما خیلی ضعیف هستند و نمی توانند پیشرفت کنند ، 6 ناآرامی در تلاش برای تغییر مذهب سئوتا انجام می دهند.

چه ملتی را باید شروع کنم؟

بسیاری از بازیکنان ، هنگامی که برای اولین بار به یک بازی پارادوکس می آیند ، اغلب این اشتباه را می کنند که با یک کشور کوچک یک استان کوچک شروع می کنند. آیا نمی . شاید ساده ترین راه برای یادگیری طناب به نظر برسد ، زیرا شما خیلی کمی برای مدیریت دارید ، اما در واقع ، معنای آن این است که شما تحت یک معلولیت شدید بازی می کنید. شما از نظر اقتصادی ، قدرت نظامی و دیپلماسی گزینه های محدودی دارید. اگر یک حرکت اشتباه انجام دهید ، خود را ضمیمه یک ضربان قلب خواهید دید.

به طور کلی ، بهتر است یکی از کشورهای بزرگتر را انتخاب کنید. شما برای بازی با پول ، سرباز و کشتی بیشتری هزینه خواهید کرد. شما همچنین گزینه های استراتژیک بیشتری دارید و می توانید با نگرانی کمتری بازی کنید. اگر به هم ریخته باشید (و همه در اولین بازی خود این کار را می کنند) ، می توانید یک جنگ فاجعه بار و حتی چند استان را از دست بدهید و کاملاً از بازی خارج نشوید.

در صفحه شروع سناریو ، بازی برخی از قدرتهای بزرگتر را که در طول سناریوی فعلی شما در دسترس است پیشنهاد می دهد. از نظر طراحان ، این کشورها از همه جالب ترند که برای شروع کار از همه جالب ترند. هنگامی که طناب ها را یاد گرفتید ، می توانید به عقب برگردید و یک کشور کوچکتر را برای تنظیم مهارت های خود انتخاب کنید. در حال حاضر ، "بزرگ بروید."

حتی فقط محدود کردن انتخاب های خود به کشورهای بزرگ ، در تعیین اینکه کدام یک را بازی کنید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. آیا این باید یک نیروی زمینی باشد که بتواند ارتش های عظیمی را به میدان ببرد (و دیگر نگران یادگیری مکانیک نیروی دریایی نباشد) ، یا شما می خواهید یک کشور ساحلی با ناوگان و استعمار بازی کند؟ توجه داشته باشید که همه ملت های بزرگ قدرتمند نیستند: به عنوان مثال مینگ به دلیل مأموریت خود در بهشت ​​با خطر انفجار شروع می کند.پرچم مینگ

  • مخالف دیدگاه: اگر می خواهید به عنوان یک استان کوچک (ترجیحاً در امپراتوری مقدس روم ، دنیای جدید یا ژاپن) شروع کنید ، ممکن است به راحتی بتوانید ملت خود را کنترل کنید و شاید بتوانید آن را پیدا کنید یکی در مکانی خارج از راه. همچنین ، اگر کار خود را با یک ملت بزرگ آغاز کنید ، ممکن است همه گزینه ها و چالش های احتمالی پیش روی خود را غرق کنید.

پیشنهاد دیگر برای بازیکنان کاملاً جدید ، پایبندی به قدرت های اروپایی است. می معلولیت فن آوری و برخی از قوانین خاص برای کشورهای خارج از اروپا (مانند وجود دارد موسسات ). تا زمانی که یاد نگیرید چگونه از پس چالش های توسعه فناوری برآیید ، بهترین راه این است که با یک ملت اروپایی همراه باشید.

چه تاریخی برای شروع انتخاب کنم؟

شروع بازی در هر یک از 11 "نشانک" از پیش تعیین شده تاریخی یا در هر تاریخی در این بین وجود دارد. 11 نوامبر 1444 تنظیم پیش فرض است و همچنین اولین شروع ممکن است. در میان بازیکنان EU4 در تمام سطوح ، شروع پیش فرض 1444 تا کنون محبوب ترین انتخاب است.

از دیدگاه یک مبتدی ، شروع 1444 به ویژه مزیت دارد:

  • بسیاری از مکانیک های بازی در سال 1444 هنوز قابل دسترسی نیستند و با پیشرفت جدول زمانی به تدریج باز می شوند. این امکان را می دهد تا به جای اینکه بیش از حد تحت فشار مکانیک های جدید جدید قرار بگیرید ، به راحتی به مکانیک معرفی شوید.
  • هنگام شروع از سال 1444 ، همه انتخاب ها در مورد تحول کشور شما - اصلاحات دولت ، گروه های ایده ، و غیره - با شماست. ( اگر بجای آن از یک نشانک بعدی شروع کنید ، بعضی از این تصمیمات برای شما اتخاذ شده است. ) درک قابلیت های کشور خود راحت تر است اگر خودتان تکامل آنها را راهنمایی کرده باشید.
  • بحث های آنلاین / راهنماهای استراتژی برای کشورهای خاص EU4 ، تقریباً همیشه با توجه به محبوبیت این تنظیم ، برای شروع 1444 نوشته می شوند.

همانطور که گفته شد ، اگر دوره خاصی از تاریخ وجود دارد که به خصوص به آن علاقه دارید ، در صورت تمایل یکی از نشانک های بعدی را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید استعمار در قاره آمریکا را به عنوان پرتغال بدون تأخیر آغاز کنید ، نشانک 1492 این امکان را به شما می دهد ، زیرا پرتغال در آن نقطه از فن آوری لازم برخوردار است.

راهنمای تازه سازی EU IV

اطلاعات مربوط به بازی در مکان های مختلف در دسترس است.

کتابچه راهنمای

یک کتابچه راهنمای رسمی برای بازی به عنوان بارگیری PDF در دسترس است. متأسفانه این کتابچه راهنما امروزه کاربرد خاصی ندارد ، زیرا برای بازی همانطور که از زمان انتشار آن در سال 2013 وجود داشت ، نوشته شده و از آن زمان به روز نشده است. ( حتی اگر هیچ DLC خریداری نشده باشد ، بازی اصلی از طریق وصله های رایگان به طرز قابل توجهی پیشرفت کرده است. ) به همین ترتیب ، سایر منابع اطلاعاتی زیر به روز و مفیدتر از کتابچه راهنما هستند.

ویکی EUIV

این ویکی (که در حال حاضر می خوانید) منبع جامعی از اطلاعات در مورد مکانیک و استراتژی های EU4 است. برای به روز نگه داشتن ویکی تلاش می شود ، اما لازم به ذکر است که بعضی مواقع ویکی از رده خارج می شود ، به عنوان مثال وقتی وصله های جدید / DLC های جدیدی برای بازی منتشر شده اند و ویکی این کار را نکرده است هنوز گرفتار اگر شک دارید ، به برخی دیگر از منابع اطلاعاتی در زیر مراجعه کنید.

دفتر خاطرات توسعه دهنده

از سال 2012 تا به امروز ، پارادوکس ده ها دفترچه یادداشت توسعه دهنده تولید کرده است . این موارد شامل بسیاری از جزئیات و تصمیمات طراحی مرتبط با بازی پایه EU4 ، همراه با هر DLC و پچ اصلی است که از آن زمان تولید شده است.

قدیمی ترین دفتر خاطرات از سال 2012-2013 می تواند بینش های جالبی در مورد روند فکر توسعه دهندگان هنگام ساخت بازی پایه داشته باشد ، اگرچه بسیاری از جزئیات ملموس این دفتر خاطرات منسوخ شده اند.

خاطرات بعدی می تواند برای درک تغییرات ایجاد شده توسط DLC ها و وصله های اخیر مفید باشد. توجه داشته باشید که آخرین دفتر خاطرات ممکن است به تغییراتی اشاره داشته باشد که هنوز در دست توسعه است و هنوز منتشر نشده است.

انجمن ها

انجمن های EU4 در Paradoxplaza راهی عالی برای ارتباط با جامعه بازیکنان باتجربه و مشاوره آنها است. بازی خود را ثبت کنید و سوالات خود را ارسال کنید. همچنین می توانید بسیاری از فیلم های خوب "Walkthrough" یا "Let's Play" را پیدا کنید ، و After Action Reports (AARs) ارسال شده توسط سایر بازیکنان را بخوانید .

این بازی همچنین در subreddit EU4 مورد بحث قرار گرفته است .

خلاصه تفاوت EU3 به EU4

برای بازیکنان باتجربه EU3 که فقط می خواهند اختلافات بین دو نسخه بازی را جبران کنند ، Paradox یک کتابچه راهنمای PDF قابل بارگیری 44 صفحه ای رایگان منتشر کرد که با جزئیات کامل ، تفاوت های عمده این بازی ها را شرح می دهد. می توانید آن را در لینک زیر پیدا کنید. برای مشاهده این مورد به برنامه ای نیاز دارید که قادر به خواندن PDF باشد ، برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای Refresher EU4 مراجعه کنید.

نکات راهنما

نوارابزارها پنجره های کوچکی هستند که هنگام حرکت روی مکانهای خاصی از رابط ، نشان داده می شوند . آنها معمولاً جزئیات بیشتری در مورد بازی ارائه می دهند. اگرچه اغلب از نظر تکنیکی نوشته می شود ، اما هنگامی که زبان بین المللی را می فهمید ، خواهید دید که آنها جزئیات بسیار زیبایی از عملکرد بازی را به شما نشان می دهند.

نکات

این بازی همچنین دارای یک سری نکات در بازی است. این پنجره های بازشو هستند که هنگام اولین برخورد با جنبه های خاصی از بازی ظاهر می شوند. پنجره hint مفاهیم اساسی آن ویژگی بازی را توضیح می دهد ، که سپس می توانند رد شوند. نکات ممکن است به طور کامل غیرفعال شوند اگر از دیدن آنها خسته شده اید ، یا اگر احساس کنید که یک صفحه را خیلی سریع خالی کرده اید و فرصتی برای خواندن آن ندارید ، می تواند دوباره روشن شود.

کنترل ها

استفاده از میانبرهای صفحه کلید و نکات کنترل ماوس می تواند دستکاری را ساده کند ، قابلیت دسترسی را افزایش دهد و در نهایت سرعت بازی را افزایش دهد.

سوالات رایج

چرا من ضرر می کنم و اگر به زیر صفر بروم چه می کنم؟

رویدادها ، مشاوران ، تعمیر و نگهداری نظامی ، تقویت کننده های هنگ های کمتر از مقاومت و تعمیراتبرای کشتی های آسیب دیده می تواند برای شما هزینه داشته باشد. اگر بالای نماد خزانه داری (سکه های با علامت +) در نوار ابزار بالای صفحه بروید ، خواهید دید که چه مقدار در خزانه خود دارید ، در ماه چه میزان سود / ضرر می کنید و بودجه خود را چگونه خرج می کنید. در زمان صلح ، می توانید تعمیر و نگهداری ارتش یا نیروی دریایی خود را کاهش دهید ، یا حتی هنگهایی (مانند مزدوران) و کشتیهایی را که برای نگهداری آنها بسیار پرهزینه است منحل کنید. در طول جنگ ، می توانید هنگ های کم استحکام را یکپارچه کنید. اگر بودجه شما قادر به ادامه اشتغال آنها نیست ، می توانید مشاوران را اخراج کنید. شما می توانید ماهانه از مبلغین و استعمارگران حمایت کنید ، هرچند که این امر سرعت آنها را کاهش می دهد یا حتی آنها را متوقف می کند.

شما همچنین باید محدودیت نیروی خود را در زیر زبانه نظامی در سمت چپ بررسی کنید. اگر واحدهای بیشتری از حد مجاز خود داشته باشید ، هزینه این واحدها بسیار بیشتر از بقیه ارتش / نیروی دریایی شما خواهد بود. اگر بیش از حد مجاز نباشید ، واحدها را منحل کنید.

حتی با وجود تمام هزینه های خود ، گهگاه با مقدار منفی پول - بدهی مواجه خواهید شد. کشورها در EUIV مجاز هستند که به میزان محدودی با کسری مواجه شوند. اگر در پایان ماه مانده منفی داشته باشید ، بانک به طور خودکار وام برای شما می گیرد. شما باید پنج سال دیگر این وام را بپردازید و همچنین سود وام را پرداخت کنید. اگر نتوانید ، وام با هزینه نرخ بهره بالاتر تمدید می شود. گرفتن یک یا دو وام جای نگرانی نیست تا زمانی که بتوانید آن را پس دهید. گرفتن وام برای استخدام مزدوران یا پرداخت هزینه های یک رویداد ناخوشایند کاملاً منطقی است. با این حال ، گرفتن بیش از حد وام ممکن است پایدار نباشد. در موارد شدید ، کشورها را مجبور به اعلام ورشکستگی می کند.

پس از جنگ ، هنگام پرداخت وام به یاد داشته باشید که مزدوران اجیر شده و هنگهای دیگر خود را بیش از حد مجاز خود اخراج کرده و نگهداری نظامی خود را پایین بیاورید تا بتوانید مقداری پول ذخیره کنید تا زودتر پرداخت کنید. وقتی وام هایتان پرداخت شد ، سرمایه گذاری در ساختمان ها را در نظر بگیرید زیرا بسیاری از اینها درآمد شما را در آینده افزایش می دهد. اگر تعمیر و نگهداری نظامی خود را زیر 100٪ قرار می دهید ، پیگیری کنید ، زیرا این امر می تواند در آغاز جنگ بعدی شما ، روحیه سربازان یا کشتی های شما را کاهش دهد!

چگونه استعمار کنیم و چرا؟

Europa Universalis همه چیز در مورد استعمار دنیای جدید است. برای استعمار کردن شما باید یک استعمارگر و دوکات داشته باشید تا بتوانید او را حفظ کنید. برای این کار باید گروه ایده توسعه یا کاوش را باز کنید (مگر اینکه قبلاً به یک استعمارگر مانند پرتغال دسترسی نداشته باشید ) ، که ممکن است ابتدا به ارتقا Administrative سطح مدیریت اداری شما نیاز داشته باشد. برای رشد اولیه استعمار در خارج از کشور ، ایده اکتشاف برتر است ، زیرا به شما امکان می دهد Conquistadors و Explorers را استخدام کنید . این عملکردها تقریباً مشابه عملکرد سایر ژنرال ها و دریاسالارها است ، با این تفاوت که آنها قادر به کشف terra incognita هستند(بخشهای کشف نشده نقشه) و همچنین کمی ضعیف تر از ژنرالها و آدمیرالهای معمولی است. شما مالیات بسیار کمتری از استانهای خارج از کشور دریافت خواهید کرد و به جای درآمد تولید ، درآمد تعرفه ای دریافت خواهید کرد. نکته مثبت این امر این است که شما می توانید کالاهای تجاری ارزشمندی را بدست آورید که از طریق تعرفه ها و تجارت می تواند سطل پول به همراه داشته باشد. تسخیركنندگان باید به یك ارتش متصل باشند و ممكن است Terra incognita را در مناطق خشكی پیمایش و آشكار كنند در حالی كه كاشفان باید به ناوگان متصل شوند و Terra incognita مناطق دریایی را پیمایش و آشكار كنند. بعضی اوقات کاوشگران Terra incognita را از استانهای مجاور هر منطقه دریایی که وارد می شوند ، حذف می کنند. به همین ترتیب ، Conquistadors می تواند مناطق دریایی مجاور استانهای خشکی را که وارد می شوند کشف کند.گسترش برای کشورهایی که با مرزهای بدون استعمار هم مرز هستند و برای یافتن سرزمین های ثروتمند برای اشغال نیازی به کاوش ندارند ، گزینه ای گسترده است. اگر خود را به عنوان یک کشور اصلی در حال استعمار دوست دارید ، می توانید هر دو گروه ایده اکتشاف و گسترش را باز کنید ، به کشور خود اجازه می دهید حداکثر سه استعمارگر داشته باشید ، که اگر استطاعت آن را دارید ، به دارایی های استعماری خود رشد می کنند.

تجارت چیست ، چرا باید به من اهمیت دهد و چگونه می توانم آن را زود در انحصار خود داشته باشم؟

تجارت برای هر ابرقدرتی حیاتی است. استقرار تاجران و ناوگان تجاری شما مهمترین چیز برای آوردن ثروت از دنیای جدید و مشرق زمین به سرمایه شما است. اگر نمای نقشه خود را به همپوشانی تجاری تغییر دهید ، این نشان دهنده مناطق تجاری ، مراکز تجارت ، جریان تجارت و مهمتر از همه به شما نشان می دهد که در کدام مراکز تجاری قدرت تجارت دارید.

شما همیشه یک گره خانه خواهید داشت ، که در آن سرمایه (یا سرمایه تجاری) شما واقع خواهد شد. گره خانه شما معمولاً بهترین مکان برای جمع آوری از تجارت است زیرا مجازاتی به آن تعلق نمی گیرد. هنگام شروع بازی ، بهتر است بازرگانان خود را به گره های تجاری بفرستید که دارای ارزش زیادی هستند و بلافاصله با شما مرز می شوند. اگر بیش از یک بازرگان دارید ، بازرگان دیگر باید به یک منطقه تجاری که در آن استان هستید فرستاده شود و او را به سمت تجارت خود به سمت گره خانه خود هدایت کنید.

اگر گره تجاری ساحلی است ، کشتی های سبک خود را نیز برای گشت زنی در این مسیر تعیین کنید. هر کشتی سبک اضافی که می سازید و در گشت می گذارید به شما کمک می کند تجارت را به سمت گره خانه خود هدایت کنید. به سادگی کشتی های سبک خود را با هم در یک ناوگان گروه بندی کنید ، روی نماد "Protect Trade" (روی آن سکه هایی که روی آن است) کلیک کنید و گره مورد نظر برای محافظت از تجارت را انتخاب کنید. می توانید برای انتخاب هر مقدار ماوس را ببینید تا ببینید چقدر پول بیشتری دارید شما با استقرار ناوگان در آنجا و باز كردن حالت نقشه تجاری با استفاده از دكمه های پایین سمت راست به شما نشان می دهد كه هر گره در جهان كجا قرار دارد. توجه داشته باشید که ، البته ، شما نمی توانید از کشتی برای محافظت از تجارت در گره های داخلی ، مانند کیف یا وین استفاده کنید.

مگر اینکه نیروی دریایی شما گسترده باشد ، معمولاً تصمیم عاقلانه ای است که برای محافظت از تجارت ، جعبه "به خانه در جنگ بروید" (که در صورت انتخاب ناوگان می توانید پیدا کنید) را علامت بزنید. اگر این ناوگان از تجارت محافظت کند ، در زمان جنگ مستقیماً به نزدیکترین بندر متحد می رود و خود را از خطر دور می کند. پس از برقراری صلح ، این صلح به حمایت از تجارت بازمی گردد.

هر استانی که در یک گره تجاری فتح می کنید قدرت تجارت شما را بهبود می بخشد. به طور خاص ، نقشه نقشه تجاری را باز کنید و استانهایی را پیدا کنید که بالای آنها نمادهای کوچک رودخانه یا بازار وجود دارد. اینها به ترتیب دهانه های خور و مراکز تجاری هستند و هرکدام به شما در تجارت گره ای که در آن زندگی می کنند افزایش چشمگیری می دهد. اگر می خواهید به جنگ بروید و گسترش پیدا کنید ، اما نمی دانید چه چیزی را می خواهید بگیرید مکان های خوب برای شروع

من دارم جنگ می کنم چگونه می توانم برنده شوم؟

انجام جنگ می تواند یک پیشنهاد دشوار باشد. مهمترین چیز اعداد است. این یک بازی در مورد تدارکات است و بنابراین بازی با بیشترین واحد معمولاً برنده است. داشتن یک ژنرال همچنین می تواند یک روش خوب برای جمع کردن شانس به نفع شما باشد. هنگام نبرد با دشمنی که اندازه شما یا بیشتر از آن باشد ، تقریباً همیشه توصیه می شود که یک جنگ دفاعی داشته باشید ، تا بتوانید پاداشهای زمینی را برای نبردها دریافت کنید. با استفاده از حالت نقشه برداری زمین ، سعی کنید ارتش های خود را در استان های کوهستانی مستقر کنید. متأسفانه ، اعداد فقط برای یک نقطه مهم هستند. فناوری نظامی شمادشمن در هر درگیری از اهمیت حیاتی برخوردار است ، بنابراین قبل از اینکه خود را وارد جنگ کنید ، مطمئن شوید که پیروزی آینده شما چقدر پیشرفته است. با پیشرفت بازی ، اهمیت ترکیب مناسب ارتش (مانند داشتن ارتش متشکل از کمتر از 50٪ سواره که از مجازات عملکرد قابل توجه جنگ جلوگیری می کند) افزایش می یابد. اتمام جنگ زمین صفحه برای جزئیات عمیق تر. علاوه بر این ، عوامل دیگری نیز وجود دارند که برای بقای ارتش به طور فزاینده ای حیاتی می شوند: روحیه ، تاکتیک ها ، مانور و نظم. بعضی از اینها توسط فن آوری و ایده افزایش می یابد ، بنابراین همیشه مطمئن شوید که قبل از حمله مخالفان خود را به دقت بازرسی کنید.

به طور کلی ، بهترین راه برای اطمینان از موفقیت در جنگ ، یافتن متحدان قدرتمند قبل از وقوع آن است و تلاش برای متحد کردن کسانی که غالباً مورد حمله قدرتهای بزرگ قرار دارند و شما را دائماً به جنگهای باختن خود فرا می خواند.

من در جنگ با یک کشور بسیار بزرگتر هستم. چگونه می توانم زنده بمانم؟

این می تواند یکی از سخت ترین مسائل برای مقابله باشد. جنگ با کشوری که بزرگتر از کشور شما باشد بسیار دشوار است ، زیرا ارتش های آنها نیز معمولاً از شما بزرگتر هستند. اگر در جنگ با یک ابرقدرت فاقد اتحاد مطلوب گیر کرده اید ، بهترین کار این است که تسلیم شوید و به مهاجم هرچه می خواهید بدهید. عدم انجام این کار ممکن است منجر به اشغال مهاجم شود (و در بعضی موارد ، اگر متجاوز باشید ، مدافع) قسمت بیشتری از قلمرو شما را اشغال کرده و هدفهای جنگی را فقط در توافق صلح به دست آورد. اگر باید بجنگید ، سعی کنید به عنوان مدافع در مناطق مناسب مانند کوهها بجنگید ، اگرچه به طور کلی هنوز هم توصیه می شود از نبردی که توانایی شکست دادن آن را ندارید ، جلوگیری کنید. در صورت امکان ،اگر نیروی دریایی داشته باشید که توانایی دفاع از نیروی دریایی حریف خود را داشته باشد ، آنها قادر به دفاع از جمله جزایر نیستند. هدف شما در این جنگ هدایت خستگی جنگی آنها از پشت بام است. این کار شور و شوق جنگ آنها را به حداقل رسانده و به شما امکان می دهد در یک معامله بهتر صلح کنید. این یک استراتژی بسیار پرخطر است ، با این حال ، ممکن است کمک کند در قالب سایر کشور های AI که علیه حریف شما اعلام جنگ می کنند تا اهداف خود را پیش ببرند. اگر همه چیز رو به راه شما است ، خیلی حریص نشوید. حتی اگر یک حریف در حال حاضر ضعیف به نظر برسد ، ممکن است که آنها برای تقویت موقعیت خود ، واحدهایی را از چشم شما جذب می کنند یا ارتش های دور را به داخل می آورند. اگر هدف شما صرفاً زنده ماندن است ، صلح سفید ممکن است بهترین گزینه باشد.این شور و شوق جنگ آنها را به پایین می آورد و به شما امکان می دهد در یک معامله بهتر صلح کنید. این یک استراتژی بسیار پرخطر است ، با این حال ، ممکن است کمک کند در قالب سایر کشور های AI که علیه حریف شما اعلام جنگ می کنند تا اهداف خود را پیش ببرند. اگر همه چیز رو به راه شما است ، خیلی حریص نشوید. حتی اگر یک حریف در حال حاضر ضعیف به نظر برسد ، ممکن است که آنها برای تقویت موقعیت خود ، واحدهایی را از چشم شما جذب می کنند یا ارتش های دور را به داخل می آورند. اگر هدف شما صرفاً زنده ماندن است ، صلح سفید ممکن است بهترین گزینه باشد.این شور و شوق جنگ آنها را به پایین می آورد و به شما امکان می دهد در یک معامله بهتر صلح کنید. این یک استراتژی بسیار پرخطر است ، با این حال ، ممکن است به کمک سایر ملت های هوش مصنوعی برای اعلام اهداف جنگ علیه حریف خود ، کمک کند. اگر همه چیز رو به راه شما است ، خیلی حریص نشوید. حتی اگر یک حریف در حال حاضر ضعیف به نظر برسد ، ممکن است که آنها برای تقویت موقعیت خود ، واحدهایی را از چشم شما جذب می کنند یا ارتش های دور را به داخل می آورند. اگر هدف شما صرفاً زنده ماندن است ، صلح سفید ممکن است بهترین گزینه باشد.خیلی حریص نشو حتی اگر یک حریف در حال حاضر ضعیف به نظر برسد ، ممکن است که آنها برای تقویت موقعیت خود ، واحدهایی را از چشم شما جذب می کنند یا ارتش های دور را به داخل می آورند. اگر هدف شما صرفاً زنده ماندن است ، صلح سفید ممکن است بهترین گزینه باشد.خیلی حریص نشو حتی اگر یک حریف در حال حاضر ضعیف به نظر برسد ، ممکن است که آنها برای تقویت موقعیت خود ، واحدهایی را از چشم شما جذب می کنند یا ارتش های دور را به داخل می آورند. اگر هدف شما صرفاً زنده ماندن است ، صلح سفید ممکن است بهترین گزینه باشد.

چگونه می توانم از پرخاشگری جلوگیری کنم؟

بهترین شرط شما برای جلوگیری از حمله یک کشور بزرگ به شما این است که به همان اندازه که می توانید هنگ های خود را حفظ کنید و همچنین ائتلاف های قدرتمندی را تأمین کنید. روابط خوب با همسایگان نیز احتمال حمله به شما را در هنگام ضعف کاهش می دهد.

راه های ممکن برای رشد کشورهای کوچک چیست؟

جایی که یک کشور بزرگتر می تواند برخی متحدان را با هم شلاق بزند و با قدرت برتر پیروز شود ، یک کشور کوچکتر باید هوشمندتر باشد. متحد کردن کشورهای بزرگتر و اجازه دادن به آنها برای انجام نبردها به طور کلی برنامه خوبی است. اطمینان حاصل کنید که متحد شما برای جنگ آماده است (در صفحه اعلام جنگ مشاهده می شود) ، و همیشه بررسی کنید که حریف شما متحدان قدرتمند یا متحدان نامرئی مانند HRE نداشته باشد. دفع کشورهای ضعیف (استرالیا) نیز یک استراتژی خوب است و با هوشیاری مداوم که یک کشور کوچک برای ادامه حیات خود نیاز دارد متناسب است. اگر نمی توانید زودهنگام متحدان معنی داری پیدا کنید و در عوض یک Great Power گرسنه پیدا می کنید که به شما اعلان جنگ می دهد ، از بارگیری مجدد ذخیره خودکار یا حتی فقط راه اندازی مجدد نترسید.

با امتیازات سلطنت چه کنم؟

قدرت سلطنت برای EU4 ضروری است و یکی از بزرگترین تغییرات نسبت به EUIII است. این معیار اندازه گیری میزان نفوذ و توانایی یک حاکم در اداره کشورش است. این مکانیک مرکزی در Europa Universalis IV است و بر میزان کارآیی یک کشور در پیشرفت های فناوری ، روابط دیپلماتیک و سرمایه گذاری های زیربنایی تأثیر می گذارد. مهارت های حاکم عامل اصلی تأثیرگذاری در تعداد امتیازات پادشاهی کشور در ماه است.

سه نوع قدرت مونارک وجود دارد.

قدرت اداری. png از قدرت اداری استفاده می شود:

  • برای تحقیق در مورد فناوری و ایده های اداری (این گروه دسته ای است که گروه های ایده را باز می کند )
  • برای تقویت ثبات
  • برای کاهش تورم
  • برای ایجاد هسته در استانهای تازه تسخیر شده (و استانهای تازه استعمار شده در قاره داخلی)
  • برای حفظ سیاست های اداری
  • با Common Sense.pngDLC مشترک ، برای توسعه مالیات پایه یک استان.

دیپلماتیک power.png از قدرت دیپلماتیک استفاده می شود:

قدرت نظامی. png از نیروی نظامی استفاده می شود:

چگونه می توانم داکتهای خود را افزایش دهم؟

شما می توانید به چندین روش داکت را افزایش دهید. یکی کاهش هزینه ها در پنجره بودجه. با استفاده از نوار لغزنده می توانید نگهداری از ارتش ، نیروی دریایی و مبلغین خود را کاهش دهید. با این حال ، این کار را فقط در زمان صلح انجام دهید زیرا باعث کاهش روحیه شما می شود که می تواند برای شما نبرد سنگین باشد. در اوایل ، فقط از مشاورانی استفاده کنید که پادشاه شما ضعیف است ، زیرا برای نگهداری در دادگاه شما هزینه می شود. ساختمان های درآمدزا با گذشت زمان درآمد شما را افزایش می دهد و یک سرمایه گذاری ضروری است. از کشتی های سبک برای افزایش قدرت تجارت خود در جاهایی که حضور زیادی دارید استفاده کنید. فرهنگ ها و خودمختاری را در کشور خود بررسی کنید. استانهایی با فرهنگ غیرقابل قبول / خودمختاری بالا باید به فرهنگ شما تبدیل شود / استقلال آنها کاهش یابد. وقتی در صلح هستید این کارها را انجام دهید ، زیرا تبدیل فرهنگ ها / کاهش استقلال می تواند منجر به ناآرامی شود.

HRE چیست و آیا باید به آن توجه کنم؟

HRE مخفف کلمه مقدس امپراتوری روم است . بسته به جایی که کشور شما در جهان قرار دارد ، HRE می تواند یک فاکتور بسیار مهم باشد یا اصلاً عاملی نباشد. به طور کلی ، اگر به عنوان هر کشوری در اروپا یا مناطق اطراف آن بازی می کنید ، HRE حداقل اندکی توجه شما را دارد. یک قانون خوب برای پیروی از این امر این است که هرچه به اتریش نزدیکتر باشید ، HRE تأثیر بیشتری روی شما خواهد داشت. اگر به عنوان هر یک از OPM بازی می کنیدکشورها در اروپا و سپس HRE باید یک معامله بزرگ باشد زیرا شما به احتمال زیاد بخشی از آن هستید ، و برخی از کشورها در اروپا حتی می توانند بر کسانی که به عنوان امپراطور انتخاب می شوند تأثیر بگذارند. به همان اندازه ممکن است که اتریش در کل بازی به عنوان امپراطور باقی بماند همانطور که یک عضو HRE دیگر مانند براندنبورگ یا بوهمیا به امپراطور تبدیل می شود. اگر به عنوان هر کشور آسیایی ، آفریقایی یا آمریکایی بازی می کنید ، HRE اصلاً نباید نگران شما باشد ، زیرا هیچ یک از اعضای HRE در تاریخ شروع 1444 ملت استعمار نیستند (مگر اینکه یکی از کشورهای پایین کشور هلند و موفق به ماندن در امپراتوری می شود). HRE یک سیستم سیاسی پیچیده است و درک کامل بسیاری از مکانیک های آن زمان بر است ، اما یک قاعده کلی این است که گرفتن زمین از HRE به طور کلی ایده بسیار بدی است مگر اینکه شما به عنوان یک توسعه دهنده بازی کنیدفرانسه و شما هم به توانایی های خود و هم پیمانان خود بسیار اطمینان دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد HRE ، به مقاله آن مراجعه کنید .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام، من علیرضا متولد ۷۷ هستم و اگر خدا قبول کنه از ۹ سالگی گیمرم، این وبلاگ برای معرفی یا بحث درمورد بازی های کامپیوتری ساختم، و همین جا اعلام میکنم که مطالب رو تا حدودی با سلیقه خودم قاتی کردم و از همراهی و نظرات شما خوشحال میشم. (هر کس هم به همکاری در امور وبلاگ علاقه داره، ‌اعلام کنه)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 98
  • بازدید سال : 1,287
  • بازدید کلی : 4,488